Ludwig-Photography

2010-07-06
22:22:07

Roliga vitsar
Igentligen så ska det vara dikter men det blev några vitsar :P




Roliga vitsar Om man dricker apelsinsaft
så ser man bättre.
Jaså, varför det ?
Den innehåller "C-vitaminer."


Är det du som är fantastiskt modig?
Ja, jag är "rädd" för det.


Kalle, var du på snickarnas fest i går?
Nej, det var "fullspikat!"


Blev äppelmusten färdig?
Ja, sent om "cider".


Du har verkligen haft tur med dina tänder.
Ja, man kan säga att jag har haft
en himla "tandröta".


Blev Karlsson arg när du slog honom i golf?
ja, han blev lite "putt".


Min fru ska börja ta "mattelektioner".
Jaså, ni tänker skaffa hund?


Myrorna är det väldigt synd om.
Jaså....
Ja, du har väl hört talas om "myrstackarna".


Jag går på "samaritkurs"
Samma ritkurs som vem?


Vad tittar du på?
På vattnet i ån.
Aha, Du är en "åskådare!"


Är det sant att fängelset ska byggas ut?
Ja, det ska "rymma fler!"


Vad arbetar professorn med nuförtiden?
Jag har försökt framställa en syra
som kan "upplösa" allting.
Och hur har ni tänkt förvara den?


Kan du säga mig vad en kirurg tjänar?
Menar du i "snitt?"


Det är bättre att vara ute på hal is
och ha det glatt än kliva omkring
i lera och "sörja".


Jasså du tyckte inte att vitsarna var roliga,
Ja får väl försöka med några vanliga...... hepp.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: